fredag 5 december 2008

Drums! Please!

Så sparkar jag då igång detta experiment (om man nu kan kalla något så old-school som en länkblogg för ett experiment) med ett citat från Jazzy Jeff och Fresh Prince. Bra. Då vet alla var ribban ligger.

I egenskap av grafisk formgivare, föreläsare, populär- och nischkultursnyfiken, garderobsgeek, allmän internetjunkie och besserwisser at large har jag en tendens att trilla över en massa mer eller mindre intressanta sajter under mina exkursioner längs informationsmotorvägens dikesrenar. På allmän begäran har jag då beslutat mig för att i formatet "en länk om dagen" dela med mig av sånt som faktiskt kan vara både underhållande och informativt. Jag ska försöka hålla mig borta från skojiga youtube-klipp och bilder på kattungar. Scoutheder!

Mina pekpinnar™ (varför kalla det länkar? - man måste ju bygga på sitt varumärke) kommer att hålla omloppsbana kring temana design, pedagogik och populärkulturens marginaler. Valspråket är All work - all play! Underhållning och upplysning i ett paket. Vi får väl se hur bra det går.

Ambitionsnivån är en länk om dagen. Konsekvensen kommer att var att ibland blir det längre kommentarer och ibland kanske bara en länk. No promises, no regrets.
Så kom med mig på en resa genom tid o rymd.

/Andreas Josefsson

Inga kommentarer: